AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Lagom är bäst!

Publicerad 2019-02-20 23:12:05 i Allmänt,

Om jag bara kunde leva upp till det talesättet ändå! Men det är så typiskt mig. Jag kan sällan hitta den där perfekta balansen,jag gör saker och ting antingen alldeles för lite,för sällan eller för sakta. Eller för mycket,för ofta för fort... 
Det som inte varit lagom på sistone är mitt ritande. Jag har ritat sönder min axel☹️
Jag har på riktigt skitont i baksidan av axeln. Och det kommer ifrån att jag suttit och koncentrerat mig med en penna i handen alldeles för mycket. För ofta. För länge.
Det är ju så roligt så jag kan ju inte sluta. Jag har känt att det blivit lite ömt och så på sistone men ignorerat det. För jag har återigen blivit besatt av ritandet. Och det är dessa färgglada krumelurer som är så vansinnigt roliga att rita.  

(null)

Den här är den jag inte kan slita mig ifrån nu. 
Men när jag nu fått rejält ont så har jag bestämt mig för att hålla mig till den ursprungliga planen. Dvs att rita när jag ligger och äter. Och då endast när jag äter min s.k lunch. 
På sistone har jag suttit med den i knät hela kvällarna också. Och gått och lagt mig nångång då o då mellan mina måltider.
Så den nygamla planen är: måla enbart under lunchen!!
Fast vänta tills det onda gått över nu.
Nu får vi se ifall jag kan hålla mig till planen☺️
Idag har jag då ritat lite för mycket. Men jag har även lagt ner mycket tid på att göra rent på lite omöjliga ställen. Det har gått åt en del ättika,bakpulver,bikarbonat och citron mm. För jag har gett mig attan på att försöka att sluta använda för mycket kemikalier och onödiga rengöringsmedel och tillbehör. Jag kan bli riktigt upprörd när jag tänker på så mycket onödigt det finns i den branschen. När det egentligen är så att ljummet vatten,såpa och lite gamla hederliga husmorstips fungerar både bra och bättre många gånger. Det tjänar både vi och miljön på. 
Men visst kan jag också ta till det tunga,dyra och miljöfarliga artilleriet ibland! Absolut!
Jag tänker inte bli militantisk motståndare till alla nymodigheter!!
Men lite sunt förnuft och gamla hederliga husmorstips skadar nog ingen.
Sånt har jag pysslat med idag. Och jag är mycket nöjd med både tillvägagångssättet och resultatet. Det var enkelt,kul och effektivt! Tack o lov för "Google"!! Där hittar man allt!😉
I eftermiddags har det varit helt ljuvligt ute!! Jag har haft altandörren öppen och låtit den härliga vårluften komma in. 
Jag bestämde med gubben att jag skulle vara klar för en "promenad" när han kom hem ifrån jobbet. Tyvärr hann det bli lite molnigt tills han kom hem men vi gav oss ut på en härlig promenad. Ja,det var han,jag och tRULLsan förstås! 
Att våren har börjat visa sig är ju fantastiskt!!
Men för tidigt... 
Man vet ju att vi kommer att få några bakslag med kyla,snö och drivis. Usch...
Men tills dess tänker jag njuta så mycket jag kan av att kunna vara ute och andas riktig luft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela