AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Illustration 30/9

Publicerad 2018-09-30 08:27:25 i Allmänt,

Det blir allt svårare och jobbigare att prata. Förutom att luften tar slut i mina lungor så får jag allt svårare att spänna mina läppar. De fladdrar som på en häst som frustar... Det känns som om att jag har fått nån allergisk reaktion i läpparna (i yngre ålder kändes det så när jag åt nötter) 
Och det mest ironiska är att det ordet som är svårast att säga är "PRATA"...

(null)

"P" är alltid svårt,då pyser det mest ut luft som en bra dag låter "pffff"
Men "P" och "R" efter varandra är helt omöjligt att uttala.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela