AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Illustration 31/10

Publicerad 2018-10-31 08:40:25 i Allmänt,

Nu blir det flummigt....
Men jag vet inte hur jag ska förklara känslan på annat vis...
Allt jag gör med t.ex min svaga arm gör jag liksom i slowmotion. Den lyder inte signalerna ifrån hjärnan,den orkar helt enkelt inte. Och det känns som att jag står bredvid min kropp,likt en skuggfigur,och visar kroppen hur den ska göra för att t.ex lyfta eller flytta nånting. Men den verkliga kroppen klarar inte av det,den bara trevar sig fram,liksom stapplar och når inte fram...

(null)

Jag sa ju att det var flummigt! Är det nån som fattar?????😔

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela