AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Sen blev det lugnt!

Publicerad 2018-05-07 22:59:41 i Allmänt,

Jodå! Efter förmiddagens alla förehavanden så tog jag det lugnt sen. Jag har inte gjort många knop! Vilätit och målat/tecknat abstrakta blyertsteckningar.
Såna här t.ex:

(null)

För hur gärna jag än vill måla på riktigt; dvs i akryl eller akvarell,så är det detta som är vad jag faktiskt gör. Det är så roligt och så skönt och avslappnat. Jag gör det halvt liggande i sängen eller soffan samtidigt som jag äter och kanske lyssnar på en bok eller på Tvn. 
Att måla akvarell kräver lite mer förberedelser. Plocka fram grejer. Färg,block,penslar,vatten,papper,tejp och sen att tejpa upp papprena på skivor...
Att måla akryl kräver ännu mer...
Jag har haft ont men så länge jag ligger still så står jag ut. Så jag har legat i soffan precis hela kvällen. Ätit sakta. Lyssnat på Tvn och tecknat.
Men plötsligt började jag frysa och sen svettades så att jag blev alldeles plaskvåt på kroppen,armarna och benen. I pannan rann svettdroppar. Kärringasvall??? Men när det inte gick över så tog jag tempen när jag ändå var uppe och hämtade vatten och sånt. Jodå,jag har feber. Ingen hög feber,mer förhöjd temp. Nån grad över min normala temperatur. Men det räcker. Det är obehagligt att svettas sådär. Usch. Känner mig äcklig...
Dessutom så läcker min PEG som ett såll igen!! Det rinner ut äckelpäckel och det låter ur hålet. Det låter nästan som fisar fast lite pysande som att det bubblar ur saker...
Jag måste nog åka ner till vårdcentralen imorgon. Jag vill inte!! Hatar att ränna där nere med all skit! Jag vill ju bara att det ska rulla på. Utan krångel och besvär. Jag tycker det är pinsamt att uppsöka vården i tid och otid. Känner mig som en loser! Gillar inte det...
Nej usch vad klockan går!! Jag behöver sova!! Hoppas jag är feberfri när jag vaknar. Och att jag slipper ha så ont inatt. Tog en stark värktablett som jag hoppas ska både ta bort smärtan och göra mig lite sömnig...
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela