AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

I min bästa säng!

Publicerad 2018-05-30 22:33:01 i Allmänt,

Ja nu är jag hemma i min säng igen! Den ÄR väldigt väldigt skön! Tyvärr så mycket skönare än sängen i stugan... men det verkar som att vi ska kunna lösa det lilla problemet snart. Har en likadan säng på gång ner dit👍🏼
Jag har varit väldigt sliten i eftermiddag. Inte så konstigt kanske. Vaknade ju onödigt tidigt och har kört bil lite väl långt... Tyvärr måste jag ju köra nästan lika långt imorgon... Att köra till Värnamo och hem igen är ungefär lika långt som mellan Anderstorp och Halmstad. Typ...
Jag har en gnagande oro inom mig angående det här ultraljudet på mitt hjärta... Jag förstår inte vad det betyder. Misstänker de nåt fel? Eller är det bara en säkerhetsåtgärd? Finns det anledning till oro..?
Nä antagligen inte. Men det hjälps inte. Nog har jag en olustig känsla inom mig...inte kul..
När ska jag få skriva att allt är bra????
Mer än nån enstaka dag lite då och då...
Det vore ju mysigt om den "braiga" känslan kunde fylla mig några dar i rad nångång...
Bältrosen moler och moler.., Jag vet att en Tramadol skulle hjälpa. Men jag är rädd för dem. De är lite otäcka... Jag lämnade de få jag har kvar nere i stugan. Det var nog lite dumt. Det hade varit skönt att ta en nu för att slippa detta onda. Få sova lite... Men vem vet?! Jag kanske somnar ändå och då kommer jag att vara glad att jag inte tog nån stark otäck tablett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela