AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Så rosslig. Så trött.

Publicerad 2018-03-08 21:47:17 i Allmänt,

Nu blir jag galen snart!! Det där rosslet sitter i mitt bröst och jag orkar inte hosta upp det. Ändå hostar jag...men inget händer...
Huvudet hotar sprängas i bitar och hela jag är matt,trött och alldeles skakis....
Har tagit Treo nu. Hoppas det hjälper så att jag kan försöka komma till ro och somna innan den slutar verka...
Jag ringde vårdcentralen idag för mina plåster är slut. Jag behöver verkligen plåster på nu när jag är såhär slemmig i bröstet. 
När jag ändå pratade med en sköterska så berättade jag hur jag mådde och att jag mått såhär i en vecka nu. Då sa hon att jag kunde räkna med minst tre veckor innan det börjar vända... Hur ska jag stå ut??!! Två veckor till i detta skick!! Fyyyy sjutton!!!
Jag får försöka blunda och somna nu trots allt. Att vila ska ju vara bästa medicinen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela