AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Lyxfrukost! (...att titta på....)

Publicerad 2018-03-11 22:42:37 i Allmänt,

Trots att jag inte mår så bra så måste jag berätta nånting positivt!!  Orkar inte själv med mina negativa inlägg!!
Vår egen stjärnkock har ju varit hemma hos oss i helgen. Och idag bjöd hon på en underbar brunch á la Upper House!! Restaurangen där hon är kock till vardags. Det är den restaurangen som ligger högst upp i det tredje tornet i Gothia Towers i Göteborg. Med stjärna🌟 och allt! Där lagar de även en fantastisk frukost för dem som bor på hotellet. Och en sån frukost/brunch fixade hon här idag!! Gissa om jag är besviken över att inte kunna äta av hennes fantastiska mat!?!!
Men hon och Lars fick njuta!! 
Hon lagade egg Benedict. Med pocherade ägg,skinka och hemmaslagen hollandaisesås! Hon fixade smothies med blåbär,färskpressad apelsinjuice och kaffe. 

(null)

LYX!!
I såna här lägen förbannar jag IBM!!
Jag tror jag dreglade när frukostbrickorna var klara och jag fick gå och sätta mig i soffan och koppla mig till pumpen...🤨
Och där har jag tillbringat nästan all tid denna söndag!! Skittråkigt!! 
Som tur var så stannade Ebba kvar lite innan hon åkte hem till Göteborg igen. Det är ju så mysigt att få umgås med sina barn lite.
Men jag fortsatte ligga där i soffan efter hon åkt... Jag orkar helt enkelt inget än... Jag är inte frisk... Undrar hur lång tid det ska ta tills jag är lite mer normal igen???
Det här rosslet i halsen och bröstet är irriterande. Det känns lite som att det är en massa slem där i halsen,den klumpar ihop sig och bildar små skumbollar som ligger där och irriterar mitt i halsen!! Ibland slinker det ner lite hårt skum och jag tycker att det är då jag mår som mest illa... 
ja det är min teori; att mitt illamående kommer av att jag sväljer för mycket sjukt skum och slem... 
Men vad vet jag???!
Jag är ingen läkare☺️👩🏼‍🔬
Jag hoppas bara så innerligt att det ska börja vända uppåt snart. Jag orkar inte må såhär kass längre! Är fruktansvärt trött på att aldrig vara pigg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela