AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Kurerar mig.

Publicerad 2018-03-12 22:47:33 i Allmänt,

Jag har vilat hela dagen idag igen. Kan bara konstatera att sängen är en fantastisk uppfinning. Särskilt de här sängarna som man kan höja upp lite i både huvud-och fotändan. Jag skulle kunna ligga här ännu mer ifall samvetet tillät mig. Det är fördelen med att vara sjuk och hängig - man FÅR ligga och vila!! Tänk,inte ens jag får dåligt samvete av att ligga ner när jag känner mig såhär sjuk. 
Dagen har jag tillbringat i min säng. Jag har slumrat lite emellanåt och jag har lyssnat på en bok. Håller fortfarande på med Wiveca Stens serie om Morden i Sandhamn. Trivsamma böcker som är lätta att lyssna på. Särskilt när Katarina Ewerlöv läser. Hon är fantastisk på att läsa in böcker!! 
Men under tiden jag legat här och lyssnat så har jag haft mina händer sysselsatta med att rita. Det är ju så kul. Och det funkar så bra att teckna med blyerts och färgade blyertspennor när jag halvligger lutande mot min underbara sång. Färgade blyerts är ju fantastiska redskap när man ligger ner. De torkar inte som tusch. De rinner inte som akvarellfärg. Och att måla med olja eller akryl i sängen ska jag nog undvika. Där får jag nog fortsätta att stå vid staffliet.
Att ha händerna (handen!) sysselsatt när jag vilar är avkopplande. För mig är det rena terapin. Det är så vansinnigt skönt att teckna. Att skapa. Att släppa lös nånting som finns här inne nånstans. Mina bilder betyder ingenting. De är bara ett resultat av slentriantecknande. Ett skönt tidsfördriv. 
Jag är ju barnsligt förtjust i mycket och många färger. Och det kan jag verkligen ta fasta på när jag tecknar mina märkliga,abstrakta teckningar. Min fantasi har inga gränser! Jag tecknar precis vad och hur jag vill. Och jag älskar det!!
Jag är så glad att jag äntligen orkar rita igen. Det gjorde jag inte under några dagar när jag mådde som sämst. 
Men nu fungerar tecknandet som nåt positivt i mitt tillfrisknande!!👍🏼
Här kommer några smakprov☺️

(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela