AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Ingen action direkt!!

Publicerad 2018-03-24 22:40:44 i Allmänt,

Nä det kan ingen anklaga mig för!! Är otroligt lat,trött och hängig! Jag känner mig faktiskt sjuk... Ska det aldrig gå över???!
Om drygt två veckor åker vi till Spanien. Vi lär nog stanna ungefär tre veckor. Om jag inte fyller på energiförråden då så vet jag inte vad jag ska göra åt tröttheten,latheten och passiviteten. Då är jag nog förbrukad😜
Jag måste tyvärr avslöja nånting trist...
Mitt tecknande har gett mig onda axlar och överarmar...😢
Jag vet inte ifall jag står ut med fler motgångar snart!! Allt som är kul och ger mitt liv lite glädje och mening tas ifrån mig! Blir så trött på skiten!!
Att kunna teckna,måla,ja "skapa" nånting när jag ligger och äter så många timmar varje dag har ju varit så roligt och allt har liksom blivit betydligt roligare!! Har fått fin respons på de bilderna som jag publicerat. Och sånt suger jag ju i mig! Älskar uppskattning!! Och det skäms jag inte över att erkänna! 
Jag kanske får lugna ner mig i mitt ritande. Om jag ritar en illustration till bloggen på morgonen så kanske det räcker att jag tecknar En färgglad bild på eftermiddagen. Inte tre...
Ska försöka ta det lugnt med ritandet imorgon. Så får vi se ifall det känns bättre imorgonkväll.
Nu har jag ont iallafall. Så det är bäst jag lägger ifrån mig mobilen och lyssnar på en bok istället.
Godnatt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela