AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Illustration 19/3

Publicerad 2018-03-19 08:53:04 i Allmänt,

Jag ska ju åka till sjukhuset idag. Jag känner att jag borde klä på mig nånting lite roligare än mjukisbyxor med gällivarehäng.
Öppnar garderoben. Där hänger en del "fina" kläder. 
MEN!! Kan jag använda dem??
Nej antagligen aldrig mer...
Där hänger jeans. Nä,det funkar inte. Kan inte dra på mig dem och heller inte dra upp dragkedjan och knäppa knappen. 
Detsamma gäller vissa andra byxor,typ chinos. Jag har ju köpt mjukisbyxor som ser ut som chinos. Utan vare sig knappar eller dragkedjor. Men tyvärr är de såpass tajta så jag orkar inte dra på mig dem.
Jag har gott om blusar och skjortor. Med knappar. Nä nä! Det går bort!
Återstår mjukisbyxor,t-shirt o collegetröja.
Snyggt!!🤨

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela