AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Idag är det dags!

Publicerad 2018-03-21 06:47:16 i Allmänt,

Dags för den årliga lilla resan till Linköping för att träffa läkaren på Neuromottagningen. Det är mest ett besök för att "kolla läget" lite. Se hur det går för mig,hur mycket sämre jag blivit på ett år. 
Jag vet inte själv hur mycket sämre jag blivit. Hade nog behövt "mäta" det på nåt vis... För känslan är att det är vissa saker som blivit sämre,att gå ur bilen,att gå uppför trappor och att resa mig ifrån soffa och stolar. Det har t.o.m blivit jobbigt att resa mig ifrån toalettstolen här på övervåningen och den har både förhöjd toasits och såna där handikappshandtag... Och så är det ätandet då. Jag äter nåt smörgåsrån lite då och då. Jag smakar av maten jag lagar. Men sen är det inte mer. Det funkar inte.
Så nog tycker jag att jag blivit sämre men skulle ändå vilja mäta det på nåt vis... Så att jag inte inbillar mig saker😬
Det ska bli spännande att höra vad läkaren i Linköping säger. Slår vad om att han tycker att det går sakta utför... Det är nog bara jag som får för mig att jag blir sämre o sämre...
I gårdagens inlägg var jag kanske alltför ärlig och öppen. Ångrar mig lite... Bör ju inte blanda in andra människor i min blogg. Det är inte schysst... 
Men nu är det gjort,
Nu går vi vidare.
Jag ska ligga här och äta och ladda för att sitta i bilen länge. Det kommer att bli en lång dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela