AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Ont igen

Publicerad 2018-01-17 17:56:09 i Allmänt,

Jag får skylla mig själv. Jag vet. Men jag har haft lust och energi. Har tyckt att det varit roligt och gått bra.
Jag har ju städat ut julen grundligt samt gjort en massa extra. Det har funkat. Jag har haft ont på kvällarna. Men det har gått över till morgonen så jag har kört på.
Det är ju som vanligt nacken som gör ont. Denna förbaskade nacke som spökar jämt och ständigt! Det brukar göra som ondast när jag legat i soffan för mycket. När nacken tryckt mot soffkuddarna med min tyngd...När jag håller igång brukar den må bättre. Och nu har jag ju verkligen hållt igång några dar...nån vecka. Men det har tydligen inte varit bra för min nacke. Jag har förbannat ont!! Just nu vill jag bara gråta. Känner mig så förtvivlad över att det alltid ska bli såhär!! Vad och hur jag än gör så nog sjutton slutar det med att jag får ont och lider! Ska jag behöva ligga i min sång hela tiden?! För i den mår jag som bäst. 
Men där kan jag ju inte ligga! Då blir jag ju galen!!
Ärligt talat så vet jag inte vad jag ska ta mig till nu.
Under hela veckan har nacken värkt. Särskilt på kvällarna,när jag lägger mig i soffan. Har tänkt att det är just det,att jag ligger just där... men jag har förstått att jag faktiskt "arbetar" för hårt. Jag sliter och jag håller på. Vägrar vänta på att Lars ska komma hem och hjälpa mig. Sparar bara det allra allra jobbigaste till honom.
Varje kväll har överarmarna värkt så att jag knappt kan nudda dem. T.o.m höger överarm har gjort ont...sliten,öm och fruktansvärt ont. Men nacken!! Eller den där punkten stor som en handboll som sitter mellan övre skulderbladen och upp i nacken och t.o.m lite ut i axlarna. 
Fyyy fan vad ont jag har!
När det trycker där så går det ut i halsen,som om det sitter nåt i halsen eller att det trycker mot strupen. 
Jag blir galen snart!!
Men jag är glad och nöjd med allt jag gjort idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela