AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Måste se det positiva!

Publicerad 2018-01-17 23:05:02 i Allmänt,

Jag vill inte gnälla och gräva ner mig i allt det onda och negativa!! Nej jag vill verkligen inte det. Jag har legat i soffan ikväll och haft ont. I nacken. I armarna. Konstigt nog så har jag ju även ont i högerarmen. 
Men jag sörplade i mig en dubbel Treo och bullade upp mig i soffan och tyckte nog att det kändes lite bättre en stund.
Jag har självklart orsakat detta själv. Jag har överansträngt mina svaga muskler för jag har varit sådär typiskt "Ursula-tjurig"!!
Idag har jag strukit så att jag inte har nåt mer arbete kvar i tvättstugan/förrådet. Mer än att köra över golvet,det är ganska dammigt. Det fixar jag snabbt imorgon. 
Sen är jag klar!
Eller...jag ska byta lakan och städa sovrummen...det hade jag viset glömt☺️
Men sen!!
Sen ska jag måla!!! Ska åka och köpa nya målardukar och ställa mig vid staffliet!! Jag längtar!!! Hoppas det blir av nångång nästa vecka...
Om jag inte kan vänta så tror jag nog att jag får sätta mig och måla lite akvarell...
Till sist vill jag rekomendera en ny tv-serie. Den kommer att gå på SVT men hela säsongen finns redan på SVT play👍🏼
Den heter Allegiance! En amerikansk (och lite rysk!) serie om spioneri i nutid. Vi har kollat på några avsnitt ikväll. Mycket bra!!👌🏼
Godnatt😘

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela