AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Äntligen!!

Publicerad 2018-01-29 13:26:31 i Allmänt,

Äntligen har jag fått tillbaka förtroendet för vården och vårdpersonalen! Har träffat en fantastisk läkare idag som jag verkligen fick förtroende för. Vi gick igenom mina besvär i tur och ordning och det kändes som att han lyssnade. Han verkade genuint intresserad och ja,han hade läst på om inklusionskroppsmyosit. Bara det höjde ju upp honom ett par pinnhål!!
Så nu känns allt mycket bättre. Jag ska försöka glömma hur jag känt den senaste tiden,ja över ett år faktiskt. Tänk att EN läkare kan förstöra så mycket...
Hursomhelst så känns det bra nu. Jag tror att jag kommer att få hjälp med lite allt möjligt. 
Efter läkarbesöket handlade jag och sen stack jag hem. Här ligger jag nu,kopplad till pumpen. Låter den fylla mig med näring ganska snabbt. Det får ta en timme. För klockan 14 får jag besök. Då ska vi testa den där plattan till min bil...undrar verkligen hur den fungerar och ser ut...?
Det kommer att räcka för mig idag! Mer blir det inte gjort för min del. Ja,jag snor väl ihop nån slags kvällsmat till Lars men annars: ingenting!!
Känner mig väldigt glad och positiv just nu! Hoppas det får fortsätta så.,..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela