AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Godmorgon!

Publicerad 2018-02-28 05:57:30 i Allmänt,

Idag vaknade jag klockan 5! Jag hade världens värsta huvudvärk!
Jag drömde att jag var i en väskaffär. La ifrån mig mina glasögon för jag skulle prova nåt (??) och när jag skulle ta dem igen så hade de fått ett stenskott (!!!) mitt i ena glaset. Vid kassan sålde de Treo och jag blev så glad för jag hade ju så ont i huvudet... Sen vaknade jag.
Jag tog en Treo för jag höll på att bli galen av huvudvärken. Jag vaknar ofta med huvudvärk härnere. Jag tror faktiskt att det kan bero på kuddarna... Och nuförtiden så är jag ju så bortskämd med min sköna säng därhemma. Att det går att höja upp huvudändan kan nog vara en fördel,jag får ett skönt stöd under både nacken och huvudet. 
Att vara här i stugan har alltså både sina för-och nackdelar. Men mest fördelar trots allt. Det väger upp mot de få nackdelarna.
Jag har gått upp och lagt mig i soffan istället. Tog täcke och kuddar med mig,har grottat in mig och bullat upp mig. Kopplat mig till pumpen och satt på Tvn. Nyhetsmorgon har precis börjat. 
Och huvudvärken börjar lätta något...
Det blir nog en bra dag idag😊
...trots allt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela