AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Lång dag!

Publicerad 2018-12-15 00:09:15 i Allmänt,

Ja så har klockan dragit iväg igen. Tolv... Så länge brukar jag inte vara upp så ofta. Men ikväll var vi bara tvungna att kolla klart på the Americans. Nu har vi plöjt igenom sex säsonger! Serien rekommenderas varmt! Även om den var lite trög i början (tyckte jag) Jag hade t.o.m lite svårt att hänga med ordentligt när det handlade om lite för mycket politik. Men nu står vi inför i-landsproblemet: "vilken serie ska vi börja kolla på nu???"
I övrigt har dagen innehållt både det ena och det andra. Jag tog det relativt lugnt på förmiddagen. Fick ändra om lite i min "mat-o-sovklocka". Jag hade nämligen tid hos min kurator kl 12:30 ( dum tid..) Vid den tiden äter jag för det mesta. Så jag fick laborera lite med mängd och tid för att allt ska fungera.
Som vanligt kändes det väldigt bra att få prata lite med min kurator. Det är nånting visst med att få häva ur sig sina grubblerier till nån som får betalt för det! Som dessutom kan ge mig nya infallsvinklar. 
Men som vanligt,igen,så kände jag hur sluddrigt talet blev efter en stund. Och andningen funkade väl hjälpligt.,. Att prata så mycket är jag dels ovan vid men samtidigt så är det ju så skönt att få lätta lite på trycket. 
Att jag gick och la mig i min säng när vi kom hem kanske inte är så konstigt.
Sömn är världens bästa medicin mot precis allt!😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela