AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Köpt lite lycka!

Publicerad 2018-04-26 22:55:35 i Allmänt,

När min dotter var mindre åkte vi och shoppade en dag,på väg till bilen sa hon med famnen full av påsar med nya kläder: "och så säger de att man inte kan köpa lycka!!"
Ett underbart citat av en liten tjej som fattat vad det handlar om😉
Men det var ungefär så jag kände när jag fick gå runt på Ikea idag! Borta var alla men efter mina fall och olyckor!! Jag njöt av att få gå runt och plocka kundvagnen full av prydnadskuddar,matta,tavla mm mm.... 
och för en stund fick jag känna mig "normal".
Underbart!!
Jodå. Ikväll har jag legat platt i soffan och inte rört en fena! Kroppen är sliten och trött. Jag har ont både här och där. Att ramla två gånger på kort tid sätter sina spår. Att få en chock av det slag jag fick för snart en vecka sen har också påverkat mig.
Därför var den här lilla utflykten rena medicinen för min själ!! Inte för min kropp. Men ibland får man helt enkelt prioritera och gilla läget👍🏼

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela