AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

En dag i solen ☀️

Publicerad 2018-04-18 22:51:01 i Allmänt,

Idag har jag hållt mig hemma hela dan. Har inte lämnat huset alls. Älskar såna dagar!! Det är ju samma sak här som hemma i Sverige,jag tycker bäst om att bara vara hemma... Och hemma för mig kan vara Tokarp,Anderstorp. Östra Stranden i Halmstad. Eller Nerja i Spanien. De är alla mina "hemma"!!
Idag var det ännu skönare än igår. För idag var det nog några grader svalare och det fläktade lite mer. Vilket behövs när det är varmt här. Jag har tillbringat hela dagen på terassen. Har dock gått undan i skuggan lite emellanåt. Men där har det nästan varit lite för kallt. Jag fick  tuppaskinn när jag var i skuggan för länge.
Det är nåt jag tänkt på idag; i solen blir det ibland så hett så man knappt står ut. Då går man in eller till skuggan. Och då fryser man så huden knottrar sig! Det är svårt att hitta "lagom" liksom... Men det är ju inget ord som finns på spanska så det är nog därför😂Hahahaha!!! Skojar!!
Idag tog jag ingen siesta. När Lars och Ebba åkte på en liten utflykt till Frigiliana (en vacker liten by alldeles nära) och åt lunch där så låg jag kvar på terassen och lyssnade på en bok. Jag hade faktiskt överkroppen i skugga en stund,det var riktigt skönt.
Ja jag har haft en lat och skön dag!
Men nu ska jag berätta nåt som jag undvikit att dela med mig av. Har inte nämnt det för Lars och Ebba heller. Förrän idag...
Jag har återigen fått bältros-utslag... De kliar nåt vansinnigt kring min midja.
Sist jag hade nåt sånt så fick jag ju några tabletter. De ska jag ta om jag känner att det är på gång... Men dem har jag ju inte med mig.
Men äsch!! Så farligt är det nog inte!! Blir det inte mer än klådan så står jag nog ut!!
Ikväll är det Ebbas sista kväll här. Eller hon är ju här imorgonkväll också men ska åka ifrån Nerja vid 3-tiden på natten.
Jag borde ju följt med henne och Lars ut ikväll. De stack iväg och tog nåt att äta och sen gick de till den lokala puben. 
Men jag orkade inte.
Får dock lite dåligt samvete när jag tänker på det... Jag har ju inte varit särskilt social och umgåtts så mycket som jag borde gjort. Visserligen umgås jag och Ebba på förmiddagarna när vi ligger i solen och Lars jobbar. Men sen är det hon och Lars som ger sig ut.... Jo,vi var ju ute igår. Det var ju trevligt. Men två kvällar i rad...nej det fixar jag inte.
Men nog känner jag mig egoistisk och taskig...usch nu skäms jag... Vilken dålig mor jag är...😔
Jag får försöka kompensera det imorgon genom att umgås med henne i solen igen. Nu ska jag sova. Är jättetrött. Igen.,..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela