AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Det känns som hemma.

Publicerad 2018-04-12 22:54:02 i Allmänt,

Jag bara älskar detta ställe!! Jag känner mig som hemma här. Ja t.o.m bättre än hemma. Livet är enkelt. Allt i ett plan. Vädret är skönt. Även om det just idag kanske varit bättre hemma än här. Vi har haft lite blandad kompott vädermässigt. Lite regn,dock bara små skurar,en del sol men mest moln. Dock har det varit skönt ute. När vi nu ska vara här i tre veckor så måste inte solen gassa hela tiden. Och nu såhär i början är det ju lite skönt att slippa chocka kroppen med för mycket sol och värme. Nu tar vi det successivt.
Vi har varit ute och gjort lite ärenden idag. Våra dynor till vår utegrupp är inte så fräscha så vi har kollat efter nya. Här finns så mycket att välja mellan... Jag storhandlade på Mercadona. Det är en sån trevlig affär! Sååå mycket bättre än Lidl!! Jag avskyr Lidl!! Men det ligger närmast vårt hus så oftast sticker man dit. Men jag känner bara obehag av att gå in där. Handlar aldrig på Lidl hemma! Tycker det är en hemsk affär! Totalt omysig och obehaglig.
Men idag fick jag gå loss på Mercadona👌🏼
Lars gav sig ut och gjorde lite ärenden i eftermiddags. Han hittade en affär som sålde toasitsar!! För toaletterna här är ju onödigt låga och jag har haft ett helvete att ta mig upp ifrån dem!! Jag kommer halvvägs och då börjar lårmusklerna skaka... 
Men han hittade en som höjer toaletten med 10-12 cm nånting. Vilken skillnad!!! Nu slipper jag vara rädd att tappa taget,halka och slå ryggen och bakhuvudet i porslinet mer. Skönt!!
Nähä,nu är det väl dags att släcka och sova. Det är så underbart att vara här. Och det bästa är att vi lever vardagsliv här nere. Dock med en liten knorr på tillvaron!! 
Jag lever hellre vardagsliv här i tre veckor än åker ner en vecka och känner pressen att sola och bada hela dagarna och på kvällarna gå ut och käka och dricka drinkar till alldeles för sent! 
Nä,det är inget för mig.
Jag älskar det enkla. Men mest älskar jag solen och värmen☀️ 
Och det kommer jag att få gott om snart! Det är rätt skönt att det inte är för varmt nu... Jag har ändå blivit röd som en kräfta i ansiktet☺️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela