AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Min nacke...

Publicerad 2017-09-09 15:24:24 i Allmänt,

Jag är ju lite glömsk...eller väldigt glömsk egentligen... Dessutom kan jag få för mig,eller tro,att jag gjort nånting som jag borde ha gjort. 

Jag har t.ex fått för mig att jag har kollat upp min nacke...
Men jag har haft fel!!!
Den röntgen jag tänker på har nog med min PEG att göra...jag vet inte säkert...
Jag kollade tillbaka lite i bloggen nu och hittade en del som jag skrivit om nackproblemet. Jag sökte hjälp på vårdcentralen här i Anderstorp när jag kom hem ifrån Nerja (jag svimmade på flyget på väg ner till Spanien i november)
Det var ju då jag träffade den otroligt dumma läkaren som skickade hem mig med ett recept på D-vitaminer. Jag hade just varit i Spanien i en vecka men han sa att mina problem berodde på att det inte var nån sol i Sverige i november...
Jag kände mig helt knäckt av hur han behandlade mig och gav liksom upp. Tänkte att det onda går väl över av sig själv...
I mars var jag hos en sjukgymnast. Hon sade sig tro att jag drabbats av en mild whiplash. Och att det kunde ta ett tag.... Jag skulle variera mina rörelser. Typ...😬
Det ligger nog nåt i det där...för om jag sitter och målar för länge,lutar mig mot soffan för länge,och ja håller på med nånting monotont för länge - då får jag jätteont i nacken! På samma ställe som jag hade ont efter den lilla knycken som huvudet gjorde när jag svimmade..
Det har gått ungefär tio månader sen det hände. Undrar hur länge jag ska behöva lida utav det???

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela