AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Utslagen!!

Publicerad 2017-08-29 21:47:57 i Allmänt,

Det blev inte mer aktivitet för mig idag!! Jag låg däckad i soffan hela eftermiddagen. Tvingade mig själv att gå ut i köket en stund,avskyr att lämna det stökigt till nästa dag. När jag väl höll på där i köket kändes det ok men när jag var klar blev det ryggläge igen. Och har så förblivit hela kvällen. Halv tio bestämde jag mig för att ge upp. Så nu har jag lagt mig i sängen istället!! Jag är fortfarande seg och trött i hela kroppen. 

Imorgon får jag vara hemma hela dagen! Jippi!! 
Förutom tröttheten så har min hals varit väldigt jobbig ikväll. Allt har fastnat i den. Trots att jag inte ätit nåt... men vatten och saliv har täppt till för mig flera gånger. Jag har fått hosta,harkla och äckla mig. Det slemmiga kommer inte igenom strupen. Det är fruktansvärt obehagligt. 
Jag känner mig inte förkyld men det här slemmet brukar ju vara ett tecken på att nåt är på gång. Jag kollade precis ifall jag har såna där plåster hemma och det har jag👍🏼
Antar att jag kommer att behöva sätta dit ett snart men avvaktar lite. Är lite snål med dem. Och än så länge känns det som att jag överlever utan ett.
Som sagt,klockan är inte mycket ikväll men jag är vansinnigt trött och sliten. Jag tänker svara på några mail (kul att så många skriver❤️) och sen släcka och sova hela långa natten!! Hoppas jag!!
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela