AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Nyklippt✂️

Publicerad 2017-08-29 13:49:32 i Allmänt,

Jag har äntligen fått tummen ur ----- och varit och klippt mig. Det var välbehövligt. Mitt hår växer som ogräs,har blivit jättelångt men ack så slitet... Så det var skönt på många sätt att gå till frissan idag. Jag älskar att få håret tvättat,att nån petar i håret och fixar till det. Härligt! 

Ett problem är dock att få med sig huvudet efter man fått det tvättat i deras specialhandfat. Huvudet blir blytungt i det läget och jag har svårt att verkligen få med det upp. Men på salongen känner de mig,jag har gått dit i över 20 år. De vet om mina problem så jag känner mig ganska trygg i deras sällskap.
Hon klippte nog fem centimeter på håret minst,ändå känns det inte särskilt kort nu. Som sagt; det var välbehövligt.
När jag var nyfönad,lockad och riktigt tjusig (om jag får säga det själv😉) åkte jag till Ica och handlade. Lika bra att göra allt på samma gång! När jag ändå var fixad och i ordning. (på det viset slipper jag göra mig i ordning imorgon. och i övermorgon...)
När jag kom hem packade jag snabbt upp varorna. Eller...snabbt?? det där är ju nånting som tar en evig tid för mig... Det där plockandet ur kassar...upp på bänken,in i kylen...eller skafferiet... Det tar otroligt mycket på krafterna!!
Slängde ihop lite snabbmat till Lars-blodpudding o bacon👍🏼
Sen fick jag äntligen lägga mig i soffan,koppla mig till pumpen och VILA!!!
Det har snart gått två timmar och jag är fortfarande helt utslagen! Förstår inte hur i hela fridens namn jag ska orka ställa mig upp och göra lite nytta...
Jag blundar nog lite till....
Här kommer bilder:
Före och Efter!

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2017-08-29 22:42:20

Men det blev ju jättebra!! 👍👍Tycker också det är lite svårt när man tvättar och sköljer och får sitta bakåt en längre stund. Kan inte svälja så, utan måste resa upp huvudet för att kunna det. Men min frissa känner till mina besvär också. Det känns tryggt. Kram 😁

Svar: 👍🏼kram
Ursula Rollbert

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela