AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Illustration nr 2 19/8

Publicerad 2017-08-19 18:32:43 i Allmänt,

Det finns en plats där min kropp mår väl. Det är i soffan på altanen. Vår fula gamla furusoffa. Med slitna dynor och andra fel och brister. Men ack så skön!!

Där bullar jag upp kuddar under huvudet och lägger mig skönt tillrätta för att njuta av att slippa ha ont och bara må väl.
Jag kan t.o.m ligga här och rita! Ljuset är bra och jag kan hitta en bra ställning för både huvud,nacke och benet som måste fungera som stöd för blocket.
Men snart är hösten här och då blir det för kallt att ligga här.... Fy så tråkigt. Vart ska jag ta vägen och vila skönt då???

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela