AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Kusinträff!

Publicerad 2016-09-28 22:38:48 i Allmänt,

Idag har jag träffat mina båda kusiner; Pia och Lisa. De bor i Kalmar båda två så min moster och hennes man tog med mig dit idag. Det var jätteroligt att sitta och umgås med dem några timmar! Tiden gick alldeles för fort bara!
För mig som bor en bit ifrån mina rötter och min släkt så betyder sånt här så oerhört mycket! Att få känna att jag tillhör en släkt,en gemenskap,ett sammanhang liksom... Det känner jag tydligt när jag får träffa min käraste och närmaste släktingar (förutom barnen!! Förstås!)
Men imorgon reser jag hem igen...
Jag har ju ändå fått några fantastiska dagar med många möten och återseenden! Det har ju bara varit så himla lyckat alltså!! Jag är nöjd😃
Jag har dock ett möte kvar😊
Imorgon förmiddag ska jag träffa ytterligare en kär gammal vän som jag och hela familjen umgåtts med väldigt mycket förr. Det ska bli jätteskoj.
Sen blir det hemfärd.
Det kan nog bli fysiskt jobbigt men jag räknar med att ta god tid på mig och stanna så fort jag känner att jag behöver det. Det kommer att bli bra.
Men det är nog bäst att jag sover ordentligt först😴
Godnatt.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-09-29 00:15:37

Kör du via Växjö hem vet du vem du kan stanna och vila hos 😜

Postat av: Veronica

Publicerad 2016-09-29 11:36:35

Så härligt Ursula att du kom iväg på din resa du längtat efter och att den blivit så lyckad 😃
Kör försiktigt hemåt i dag❣
Det vore mysigt att ses någon dag i höst när tid, ork och lust faller in 😘❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela