AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Vintertid.

Publicerad 2016-10-30 06:12:47 i Allmänt,

Usch vilket hemskt ord!!?! Egentligen heter det väl "normaltid"...? Men efter sommar kommer ju vinter så...
Jag vaknade mycket konstigt idag. Jag tog fram mobilen för att kolla klockan; 6:47 och så läste jag rubrikerna på Aftonbladet. Där stod nåt om olycka i jaktstuga i Gislaved...hm... Jag slumrade till igen och nästa gång var jag lite mer vaken. Kollade på mobilen igen; då var den 5:43 och enligt Aftonbladet hade det inte hänt nån olycka i Gislaved. Så märkligt att man kan "drömma" så...det var ju så verkligt... Jag drömde alltså att jag vaknade... Men sov vidare...hm... Konstigt!!!
Nu är jag dock klarvaken!! Och klockan är bara 06. Fast egentligen är den ju 05... Enligt sommartiden,som vi levt i över ett halvår.
Det där kan jag nog trassla in mig i ordentligt om jag inte slutar NU.😊
Jag känner mig ganska pigg och utvilad trots att jag inte sovit särskilt länge.
Fast jag är trött också... Vore skönt att sova några timmar till.
Mina svaga muskler skulle nog behöva mer vila. De känns extra svaga idag och det känns som att det vore skönt att stanna i sängen hela dan!! Men det kan jag ju inte... Samvetet skulle ta över!!
Men jag ska blunda lite till. Kanske t.o.m slumra lite innan jag "får" gå upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela