AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Snurrigt..

Publicerad 2016-05-30 22:12:25 i Allmänt,

Det går ju verkligen upp och ner hela tiden!! Ena stunden tycker jag att; jo nu känns det nog lite bättre. För att en stund senare så är allt värre än vanligt! Och efter lite vila mår jag bättre igen. Snurrigt va?? Men det är verkligen så det är!
Jag är väldigt sliten i min kropp just nu. Jag gör den ena dumma saken efter den andra! För jag vill inte be om hjälp med precis allting! Jag vill kunna göra saker själv och känna mig både duktig och självständig! Och så tänker jag: jag ska bara fixa till det här lite snabbt och enkelt,det är inga problem!
Men det blir problem... Även om jag klarar av det jag föresatt mig så orkar inte kroppen med det. Jag får ont och det känns allmänt skit!
Igår skrev jag ju om att jag stått böjd och plockat bort lite ogräs. Idag har jag både böjt mig för mycket och sträckt upp mig för mycket... Jag har putsat av några fönster...snabbt och enkelt sådär.. Bara fräschat till dem lite.
Och det känns typ ÖVERALLT!
Men jag kan verkligen inte bara ligga som ett kolli på en säng eller soffa och vänta på att nån annan ska göra saker åt mig!! 
Jag tycker ju att jag är försiktig ändå... Jag gör saker lugnare,saktare,mer sällan och på ett bättre sätt helt enkelt!! Men inte sjutton hjälper det...
Idag har jag nästan bara ätit sondmat. Det är så himla bekvämt!! Och jag mår ju bra utav det. Det är bara fördelar med sondmat alltså!! Vem hade kunnat tro att jag skulle tycka det??? Jag som var så negativ😊
Det känns som att alla (nästan!!) mina inlägg är fulla av motsägelser! Jag är glad för det men det innebär att jag är ledsen för det...osv... Svårtolkat kanske?!
Men om man tänker efter så är det ju så allting är.... Enda skillnaden är att jag skriver ner allting och då ser man ju ett mönster. 
Nu irrar jag in mig i ord igen... Det blir lätt så. Jag får nog ta och släcka och försöka sova istället.
Godnatt😘

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela