AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Vilodag!

Publicerad 2016-02-28 23:03:03 i Allmänt,

Jag har inte uträttat mycket av värde idag!! Det har mest blivit en massa vilande... Vet inte varför egentligen...? Jag har ingen anledning att vara tröttare än vanligt. Har inte ansträngt mig mer än jag brukar. Har inte utsatt mig för nånting energikrävande.
Men förhoppningsvis kommer jag att ha nytta av min vilodag. Kanske redan imorgon.
Jag har tänkt på det här jag skrivit om mina stickningar och domningar. Det där som spänner åt kring överarmen mm... Häromdan ville jag inte gnälla mer om ännu fler motgångar och krämpor. Men så gjorde jag det till slut iallafall. Idag gick jag tillbaka i min blogg och då såg jag ju att jag faktiskt visst hade skrivit om det tidigare..☺️
Jag har tydligen inte full koll på mig själv o min blogg☺️
Jag skriver ju så mycket. Så ofta. Så jag minns inte allt jag berättat (och inte berättat)
Därför är det väl lika bra jag är helt ärlig hela tiden-för då vet jag ju själv att allt jag upplevt har jag säkert nämnt här i bloggen. Då behöver jag inte fundera nästa gång samma sak händer.
För även om jag ibland själv kan tycka att det jag skriver kan låta överdrivet och att jag är rädd att nån ska tro att jag bara är ute efter medlidande och uppmärksamhet,så tänker jag strunta i det och vara så ärlig jag kan. Att mörka nånting känns ändå inte bra!! Det är ju som att försöka lura mig själv att saker och ting är bättre än det är. Och tänk om jag går på det???😂

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela