AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Jodå,knappen på plats👍🏼

Publicerad 2016-08-31 07:16:36 i Allmänt,

Jag har dock inte testat den än.
Man sätter dit en slang när man ska "äta" som man sen sprutar in maten igenom. Undrar om det kommer att kännas bökigt..? Tänk om jag ångrar mig..?
Dessutom måste sprutorna bytas. Jag som har en hel låda med nya oanvända sprutor... Hm..det känns onekligen lite bökigt och besvärligt just nu. Men av erfarenhet så vet jag att det brukar bli bra när jag väl vant mig vid och accepterat allt det nya. Jag är ju en sån som har lite svårt för nyheter😉är nog lite gammalmodig och kanske t.o.m bakåtsträvande..?
Men det brukar som sagt bli bra i sista ändan ändå😊
Jag får nog ta och gå upp och testa min knapp. Grubblar ju lite på hur det ska funka.... Hinner det inte rinna ut lite ifrån magen under tiden man skruvar dit slangen..???
Bäst jag tar reda på det!

Kommentarer

Postat av: Anita

Publicerad 2016-08-31 22:31:28

Jag kopplade "droppslang" till min PEG . Använde spruta bara till spola rent . Tyckte det var lättare att få i rätt mängd. Satt och läste eller kollade tv. Tappade i vikt men inte så mycket. Bariärcremen hjälpte till att hålla huden ok. Att bada var aldrig något problem för mig. Tvådelad baddräkt som inte stramade . Nu är orken för dålig för bad tyvärr. Hoppas du snart vänjer dig.

Svar: Vet du jag tänkte på en sån lösning innan idag. Funderade på om man kunde få ha en sån hemma... Det skulle ju kunna vara en lösning ifall det känns krångligt.
Jag tackar dig för dina fantastiska tips och pepp,blir alltid så glad när du skriver.
Kram😘
Ursula Rollbert

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela