AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Besviken!!

Publicerad 2015-10-29 10:51:48 i Allmänt,

Jag förutspådde ju en lugn dag idag-och det är precis vad jag har!! Kroppen är sliten efter gårdagens bilåkande och gående,men det visste jag ju att den skulle vara. Därför blir dagen lugn och skön. Skulle kunna tänka mig att gå ut en stund i eftermiddag,det ser ut som en fin höstdag.
Jag ställde mig på vågen idag. 
Jag blev besviken!
Jag äter knappast nånting,jag tycker ju att det känns som att jag tappat en del i vikt. Men enligt vågen så är det inte så mycket som jag trots allt förväntade mig. Och JA,jag blir besviken!!
Som den gamla bantaren jag är så hade jag gärna sett att den här tiden med hunger och elände på nåt sätt liksom "belönat" sig. Att all skit jag stått ut med ändå resulterat i nånting positivt=lite smalare o därmed finare☺️
Finare i bantarens ögon👀
Men så var det alltså inte.
Jag förstår ifall många anser att jag resonerar dumt,knäppt,fel... Men det är svårt att låta bli när man alltid känt sig tjock och otymplig.
Denna gången har jag inte VALT att banta! Det har bara blivit så... Och det har varit jättejobbigt! Därför tycker jag att jag borde fått nån slags belöning för att jag orkat och stått ut😁
En smalare "look" liksom😉
Men inte ens det kan jag få! Den här sjukdomen börjar kosta för mycket! När ska det vända? När ska nånting kännas lite positivt?!! Nånsin??????

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela