AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Egentid!

Publicerad 2015-03-29 22:18:21 i Allmänt,

Nu är jag i stugan! Jag och Lars åkte hit på förmiddagen. Han skulle fixa några grejer,jag åkte o handlade-fyllde upp kylen👍 och därefter åkte han hem.
Så jag är ensam här i stugan. Det ger mig ro. Jag bara älskar att få vara ensam och bara tänka på mig själv i några dar! Visst låter det egoistiskt och hemskt! Men jag måste erkänna att jag verkligen blivit egoistisk! Det är inget jag är stolt över-det är den bittra sanningen! Ett resultat utav kämpandet mot alla mina "måsten"!! Det har inte varit lätt. Jag har fortfarande riktigt dåligt samvete över att jag lämnar min familj därhemma i vardagen! Känner mig som värsta lyxhustrun som glider iväg och bara ägnar sig åt mig själv!
Men jag försöker att ignorera den känslan. 
Det är så många som i flera år har sagt åt mig i jag måste tänka mer på mig själv. Nu gör jag det👍
Jag är inte helt bekväm med det men jag gör det ändå!
Jag ser fram emot några dar i ensamhet tysthet och lathet😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela