AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Har tappat takten!

Publicerad 2015-12-30 23:25:54 i Allmänt,

Dagen blev rätt bra idag. Jag o Lars åkte till Värnamo en runda,jag fick kolla lite på olika alternativ till vårt matrum. Har inte bestämt mig för bästa lösningen än. Men nu vet jag lite mer och kan ta ett beslut. Snart hoppas jag.
Jag har kommit lite ur min dygnsrytm. Men det är jag väl knappast ensam om just nu när många är lediga. 
Jag har ju tagit min lilla powernap efter lunch tidigare men nu kan klockan bli fyra innan jag kan koppla av en stund och då är det lite för sent att slumra en stund. Men jag tänker inte göra några allvarliga försök att ändra tillbaka till min normala förrän vi kommer hem från Nerja.
Idag har jag i stort sett bara ätit sondmat. Fasen va skönt det är att slippa äta! Dels att slippa sätta i halsen men även att slippa oroa sig för både det och att jag inte får i mig tillräckligt med näring. Det löser sig ju genom min pegg! Kanon👍🏼
Jag har noterat några små försämringar på sistone men har bestämt mig för att ignorera dem och bara fortsätta som vanligt. Orkar inte kämpa emot och förneka. Göra en "grej" av det eller ens tänka på det!!
Kanske försvinner det om jag låter bli att tänka på det😉
Nu ska jag släcka och ligga och lyssna på en Dokumentär eller ett Sommar-program. Det är så skönt att ligga och lyssna på nåt som man kan somna ifrån. Som en godnattsaga📖

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela