AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det kÀnns att leva med en obotlig sjukdom.

Lite kultur👍

Publicerad 2015-04-29 23:02:10 i AllmÀnt,

IkvĂ€ll har jag gjort nĂ„nting som inte tillhör vanligheterna i mitt liv. Jag har varit pĂ„ teater👍
En mycket gammal vĂ€n (nĂ„ja! hon Ă€r 3 dagar YNGRE Ă€n mig!!) (men vi har kĂ€nt varann sen jag flyttade till Gnosjö nĂ€r vi var 12 Ă„r!!) hon har skolat om sig pĂ„ "gamla dar"😂hahaha-kan inte lĂ„ta bli!! Det passar sĂ„ bra med ordet "gammal" i alla former i detta sammanhang😂
SkĂ€rpning!!😀
Min vĂ€n som skolat om sig har valt att arbeta med just teater,hon har varit med och producerat en förestĂ€llning om hur livet blir efter att nĂ„gon i ens nĂ€rhet tagit sitt liv. FörestĂ€llningen heter "Vi som blev kvar". Det var en mycket stark förestĂ€llning! Gripande. 
EfterÄt var det en ung tjej som höll ett föredrag som handlade om hur hon som 16-Äring blev kvar efter att hennes mamma tagit sitt liv.
Det var gripande,fint,sorgligt,hemskt och sÄ mycket kÀnslor!! Usch.
Inom mig dröjer sig kĂ€nslan av hjĂ€lplöshet kvar... 
Det kommer nog att dröja innan olustkĂ€nslan inom mig försvinner. Det kĂ€nns sĂ„ sorgligt och obegripligt...😓
Detta har naturligtvis INGENTING med mig o min sjukdom att göra.
ÄndĂ„ sĂ„ har det det...
För det triggar igÄng min hjÀrna. Min hjÀrna gÄr pÄ högtryck nu,likasÄ mina kÀnslor.
Även om jag sjĂ€lv aldrig skulle kunna tĂ€nka mig att göra nĂ„nting sĂ„ fruktansvĂ€rt sĂ„ visst kan jag förstĂ„ o sĂ€tta mig in i en sjĂ€lvmordsbenĂ€gen hjĂ€rna... 
Jag har fÄtt ett annat perspektiv pÄ mina egna "smÄ" problem....
För man Àr ju sig sjÀlv nÀrmast. Visst kan Àven jag slÄs av tanken: "varför??" "varför ska jag leva....?"
Men Àn sÄ lÀnge sÄ hittar jag smÄ svar pÄ de dÀr frÄgorna....
Nu Ă€r jag sĂ„ trött!! Ögonen gĂ„r nĂ€stan i kors X !!!!
Jag skriver mer imon. Godnatt!!

Kommentarer

Postat av: Catta

Publicerad 2015-04-30 12:34:51

Fint att ni kom och gillade. Och att jag Àr tre dagar yngre Àn du. Kram.

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela