AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det kÀnns att leva med en obotlig sjukdom.

Godmorgon😃

Publicerad 2014-10-30 08:04:33 i AllmÀnt,

Utvilad!! Pigg! Glad o nöjd👍 Men det var jag inte igĂ„rkvĂ€ll!! Jisses sĂ„ trött jag var!! Jag vet inte ens varför jag bloggade över huvud taget! Onödigt😜 Men nu ska jag berĂ€tta nĂ„t roligt!! Jag har varit o köpt mej en dator!! Min första egna dator😃 Men helt Ă€rligt sĂ„ kan man ju undra "varför"?? Jag Ă€r ju verkligen helt kass pĂ„ ALLT som har med datorer o teknik att göra! Alma lĂ€r fĂ„ lĂ€gga ner ett antal timmar pĂ„ att hjĂ€lpa mej...stackarn..❀ Men hon Ă€r sĂ„ snĂ€ll sĂ„ det gör hon gĂ€rna😊 SĂ„ "varför"??? Jo! Jag har ju i och med min blogg blivit mer data-aktiv. Med hjĂ€lp av min mobil sĂ„ har Ă€ven Jag hittat ut pĂ„ nĂ€tet... NĂ€r jag gĂ„r o lĂ€gger mej för att "vila" eller sova sĂ„ Ă„ker gĂ€rna mobilen upp och jag surfar runt lite. Det Ă€r ganska roligt har jag upptĂ€ckt. Jag har varit vĂ€ldigt negativ till allt detta surfande...mest tror jag det berodde pĂ„ min egen rĂ€dsla för att bli beroende utav det. Anledningen till att jag hĂ„llt mej borta ifrĂ„n allt vad sociala medier heter Ă€r just rĂ€dslan för stressen det skulle medföra för mej. För jag vet ju hur lĂ€tt jag har för att bli "beroende" utav nĂ„nting. DĂ„,för "lĂ€ngesen",nĂ€r jag fortfarande var frisk och höll pĂ„ att stressa ihjĂ€l mej pga alla mina ömöjliga "mĂ„sten" inuti mitt huvud!! DÅ hade en smartphone,en dator,en stĂ€ndig uppkoppling till resten av vĂ€rlden,varit nĂ„nting extremt stressigt "MÅSTE" för mej!! Jag hade kĂ€nt mej "tvungen" att ha full koll pĂ„ ALLT som hĂ€nde pĂ„ nĂ€tet! Jag VET hur stressad jag hade varit!! SĂ€rskilt utav facebook. Om jag t.ex hade lĂ€st att "nĂ„n" putsat sina fönster en dag o kĂ€nt sej nöjd o glad över det-dĂ„ hade jag blivit oerhörd stressad över att JAG INTE GJORT DET!! Jag vet!! Det lĂ„ter helt jĂ€vla sjukt o galet!! Men det var precis sĂ„n jag var! Jag gick stĂ€ndigt runt med ett dĂ„ligt samvete o en stress över ALLT som jag inte gjorde!! Det var hemskt! Det var nĂ€stintill helt sjukt!! Min omgivning pĂ„pekade detta till mej var o varannan dag,men jag blev bara irriterad pĂ„ dom o tyckte att det var DOM som bara var lata o odugliga!! JA!! Det Ă€r sant!! Det var sĂ„ jag sĂ„g pĂ„ mĂ€nniskor som fick för sej att göra nĂ„t sĂ„ fruktansvĂ€rt dumt som att sĂ€tta sej i soffan en stund efter jobbet!! För att inte tala om dem som VILADE MITT PÅ DAN!! Mitt förakt för "sĂ„na" mĂ€nniskor var enormt!!! Ja,ni hör ju hur sjuk min hjĂ€rna faktiskt var! Det Ă€r först NU,1,5 Ă„r efter min första kollaps pĂ„ jobbet,som jag börjar förstĂ„ hur dumt jag betedde mej.... Men!! Det var inte detta jag skulle skriva om! Utan det var min nya Dator😃 Jag har kommit sĂ„pass lĂ„ngt i mitt "tillfrisknande" frĂ„n min stressiga (sjuka!!) tillvaro sĂ„ jag tror att jag kan hantera det hĂ€r med att ha en dator. Jag tror inte att mitt data-anvĂ€ndande kommer att medföra nĂ„gon extra stress i mitt liv. Jag hoppas inte det i alla fall... För eftersom jag Ă€r med pĂ„ Facebook och "nĂ€stan" klarar av det😊(döttrrarna pĂ„stĂ„r att jag gĂ„tt över grĂ€nsen i mitt följande av Robbie Williams...ska försöka skĂ€rpa mej dĂ€r!!😊) Ja,dĂ„ ska det nog gĂ„ bra. Det vĂ€rsta facebook-missbruket Ă€r vĂ€l i sĂ„ fall mobilens fel...i och med den sĂ„ blir ju allting sĂ„ lĂ€tthanterligt. Äsch,nu svĂ€var jag ut igen!! Jag har tĂ€nkt anvĂ€nda min dator till att SKRIVA. Jag lĂ€ngtar efter att skriva...det kliar i mina fingrar...✋ Nej,jag har inga tokiga författardrömmar!! Jag har "bara" sĂ„ mycket inom mej som lĂ€ngtar efter att fĂ„ komma ut... Jag berĂ€ttar om det en annan gĂ„ng😊 Nu Ă€r klockan 8 och det Ă€r dags att gĂ„ upp och möta dagen☀

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela