AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Solenergi☀

Publicerad 2014-04-28 10:03:52 i Allmänt,

Solen fortsätter att hela mej☀mår betydligt bättre nu än på flera veckor. Tänkte på det när jag gick upp i morse; allting känns lättare liksom. Har inga krämpor utöver de vanliga. Känner mej relativt frisk o pigg. Självklart finns alla mina svagheter kvar,men dom börjar jag ju bli van vid så de berör mej inte så himla mycket egentligen. Det är när dom förvärras eller gör sej påminda,som t.ex det där fallet från stillastående förra veckan,som jag snabbt deppar ihop. Det krävs inte mycket för att allt ska vända från positivt till negativt. Inte åt andra hållet heller faktiskt. För nu har jag haft en bra helg med mycket vila i solstolen☀men har även haft energi över till lite "arbete",med betoning på LITE!! Men tillräckligt för att jag inte ska känna mej helt värdelös iallafall😃
Nu på morgonen har jag varit riktigt pigg o alert,jag tror faktiskt att det beror på att jag tagit det väldigt lugnt i helgen. Eller tror förresten...det är klart det beror på det! Det o solen☀
Jag är nyduschad o ska snart iväg till psykologen o därefter en lunch med en kompis,en f.d arbetskamrat...så dystert det låter; Före Detta!!! Jag har inga arbetskamrater längre....men det betyder ju inte att jag inte har kvar mina vänner❤
Har ägnat morgonen åt lite "arbete" så nu känner jag mej nöjd. Ska sitta här o ha det gott i solen en stund till,fortsätter med det efter lunchen o lite ärenden.
Det ser ut att bli en bra dag idag....👍☀😃

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela