AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Lugnt och skönt.

Publicerad 2018-09-28 22:24:12 i Allmänt,

Idag vet jag inte hur mycket tid jag tillbringat i min säng. Men det är åtskilliga timmar... Jag har intagit all sondmat här i sängen förutom den sista halvan av den tredje och sista påsen för dagen. Den intogs i soffan framför Tvn. Det var Idol som höll mig sällskap.
För ikväll är jag ensam hemma. 
Och jag skäms över att medge att det är otroligt skönt att vara helt själv ibland! Jag behöver det...
Lars åkte ner till stugan ikväll,han behöver klippa av gräset och hösta till det lite utomhus. Jag orkade inte följa med för en sån kort vistelse. Han kommer hem imorgon igen. 
Alma är iväg och träffar sina tjejkompisar,hon kommer väl hem här framåt natten.
Marcus och hans underbara fru är på bio med min andre son och hans flickvän.
Och jag har fått njuta av mitt eget sällskap!!
Det känns som en evighet sen nu...
Jag BEHÖVER min ensamhet ibland. Jag kan inte förklara hur och varför.... Och det beror INTE på att jag inte älskar min familj,är trött på dem eller nånting sånt. Det är bara sån jag är. Lite av en ensamvarg kanske... 
Jag har alltid tyckt om att vara ensam. Ända sen jag var barn har jag haft ett visst behov av ensamhet. Kanske för att jag inte har några syskon...? 
Och faktum är att efter att jag blivit sjuk så behöver jag min ensamhet ännu mer. Det är i min ensamhet som jag kan slappna av. Jag låter kroppen sjunka ihop,jag anstränger mig inte för att se pigg och glad ut. Jag kan bara vara mig själv. Låta fasaden krackelera...
Det är så skönt. Det är som att jag kan andas lättare när jag slipper vara på min vakt hela tiden. Spela det där spelet...
Så nu njuter jag av tystnaden. Mörkret. Och vetskapen om att jag är alldeles ensam....
Snart kommer dörren att slås upp och in kommer det att komma unga fina människor som jag älskar.
Det vore dock skönt att hinna somna innan dess...😴
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela