AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Pyjamasdag!

Publicerad 2018-10-20 22:54:09 i Allmänt,

Jag har just lagt mig. Var och borstade tänderna nyss. Och det är ju ett förbannat jobbigt problem!! Jag kan inte svälja saliven när den är blandad med tandkräm! Så nu är jag fruktansvärt irriterad i min hals. Det känns som att jag kommer att behöver kräkas för att få min hals "ren"!! Jag dricker bubbelvatten för att bubblorna förhoppningsvis ska riva loss allt som irriterar mig!!
Egentligen borde jag vara bubblande glad! Jag har nämligen druckit bubbelvin ikväll!🍾
(null)

Jag tycker det är väldigt gott ibland. Kan längta efter det... Men man känner ju att man borde ha en anledning att dricka bubbel. Det hade jag inte idag. Jag var bara väldigt sugen på just bubbelvin. Sonen och  Svärdottern kom hem strax efter att jag hade hällt upp ett glas så jag delade med glädje med mig av det goda🥂
I övrigt så har jag haft en riktigt lat dag. Har gått i pyjamas/mjukiskläder hela dan. Vilat mycket. Jag behöver det ibland.
Alltså jag blir tokig på min hals!! Det är fruktansvärt irriterande att inte kunna få väck tandkrämen som hindrar mig ifrån att svälja min saliv...
Det är som halsbränna gånger tolv!!! eller nåt☹️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela