AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

...blixtar och dunder...

Publicerad 2018-10-30 22:40:17 i Allmänt,

Tro’t om ni vill men det åskar och blixtrar här utanför⛈ Regnet vräker ner. På nåt konstigt sätt så tycker jag att det är lite mysigt. Det känns skönt att ligga här under mitt varma goa täcke och lyssna på ljuden där utifrån.
I övrigt så har dagen rullat på helt ok. T.o.m lite bra ett tag. Förmiddagen blev relativt lugn. Jag låg kvar i min säng lite extra länge. Kunde inte sluta rita på min teckning... 
Pappret börjar bli fullt. Jag måste snart avsluta hela teckningen. Den är inte lik nånting annat jag tecknat tidigare. Den är tokigare än de abstrakta trianglar och cirklar jag roat mig med att fläta ihop tidigare. Den betyder ingenting. Den har ingen mening. Den är bara knäpp.
Men så oerhört rolig att teckna!!
Att teckna abstrakta bilder med färgade blyertspennor är nåt av det roligaste jag vet!!
Här är bilden jag hållt på med ett tag nu:

(null)

Den kan vridas åt alla håll,det finns inget "upp" och inget "ner". 
Det är bara en abstrakt teckning ritad med färgade blyertspennor.
I eftermiddags tog jag med mig min kära svärdotter till Willys. Vi handlade mat och jag bytte gaspatronen till vår Soda Stream. Jag börjar bli så innerligt trött på att släpa hem flaskor (som de säger i reklamen!)
Eftersom det ör jobbigt för mig att lyfta,bära och flytta tunga saker så är det ju egentligen helt idiotiskt att jag köper hem 6-7 stora flaskor bubbelvatten varje vecka. Jag sliter så det räcker och blir över ändå med all shopping!! Det är alltså så vansinnigt jobbigt och tungt för mig att åka och handla. Jag har beskrivit det ingående flera gånger så jag bara konstaterar problemet idag igen.
Det är väldigt skönt att ha min kära svärdotter här så att hon kan hjälpa mig med såna där vardagliga små problem som dyker upp titt som tätt. Jag vet inte hur jag skulle klarat mig utan henne😍
Men nu orkar jag inte skriva mer.
Det ska bli väldigt skönt att sova😴
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela