AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det kÀnns att leva med en obotlig sjukdom.

Hmm....đŸ€”

Publicerad 2018-07-31 16:52:38 i AllmÀnt,

Jag lĂ€ste nyss ett inlĂ€gg pĂ„ Facebook. Vi har ju en grupp dĂ€r som heter Kvinnor och mĂ€n med inklusionskroppsmyosit. Och förra veckan hade nĂ„gon skrivit ett inlĂ€gg dĂ€r. Jag vet att jag lĂ€ste det nĂ€r det var nytt men sen tĂ€nkte jag inte sĂ„ mycket mer pĂ„ det.
Idag kom jag att tÀnka pÄ det igen och letade upp det.
Kvinnan som skrivit det beskrev precis hur jag har det nu. Jag har ju trott att jag mÄtt dÄligt av vÀrmen pga min Älder... Jag har ju svallningar,"kÀrringasvall" och mÄr allmÀnt lite tjyvens. Jag ligger ju helst helt still i min sÀng. NÀr jag Àr uppe för mycket tycker jag att jag mÄr illa,blir yr och fÄr svimningskÀnsla. Har satt det i samband med mina kÀrringsymtom!
Men tÀnk om det inte bara Àr det?
Musklerna gör ju ondare nu Àn de gjort pÄ lÀnge. De Àr sÄ svaga sÄ jag blir galen ibland. Jag har funderat pÄ ifall det beror pÄ vÀrmen...
Men man tĂ€nker ju att vĂ€rme Ă€r bra för muskler och leder...đŸ€”
Jaja,skit samma vad det beror pÄ!!
Men jag Àr innerligt trött pÄ att vara trött,matt,yr,illamÄende och svag. Och att ha ont...
Det var dock onekligen intressant att andra beskrivit precis hur jag mÄr och kÀnner...
Och det Ă€r ju skitbra att ha nĂ„t annat att skylla pĂ„ Ă€n att jag hĂ„ller pĂ„ att bli gammal😂

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela