AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Underbar familjekväll💞

Publicerad 2018-08-31 23:37:44 i Allmänt,

Vi har haft en väldigt mysig familjekväll ikväll. Tre av fyra barn har varit här❤️❤️❤️ (det verkar helt omöjligt att samla dem alla samtidigt!!) Familjens egen stjärnkock stod för middagen! Hon är fantastiskt duktig! Och det skulle jag sagt även om hon inte varit min egen dotter. Hon hade bakat en fläsksida i ugnen i flera timmar. Det doftade ljuvligt  av bl.a kryddpeppar här i huset. Precis innan servering stekte hon på fläsket så det fick en gyllenbrun och frasig yta! Till detta serverade hon en pumpapuré,sotad lök och andra tillbehör som doftade underbart.

(null)

Det vattnades i munnen på mig och jag har väl aldrig önskat att jag kunnat äta så mycket som ikväll!!
Men jag kunde åtminstone dricka lite gott rödvin. Det hade Ebba också valt för att det skulle passa maten. 
När de andra fyra satt vid matbordet där jag dukat och tänt ljus och gjort det lite fint,så låg jag i min säng precis bredvid dem. Även jag åt men min mat varken såg fantastisk ut eller smakade ljuvligt. Men den gjorde gott!!
Det var första gången jag låg i min säng när de andra satt och åt vid bordet. Och trots att jag egentligen tycker att sängen stör inredningen i vårt stora matrum så ser jag ju de oerhörda fördelarna. Det var otroligt skönt att slippa sitta på en stol för att hålla dem sällskap. Det kändes helt naturligt att jag låg där bredvid dem i min säng.
Vi har skrattat och haft hur skoj och trevlig som helst! Älskar såna här sammankomster! Det enda som störde var saknaden av min äldste son...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela