AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Gokväll från stugan😊

Publicerad 2015-07-31 23:24:16 i Allmänt,

Ikväll mår jag bättre än igårkväll. Jag fick behålla de två varma mackorna jag åt ikväll👍och jag har gått och lagt mig i min säng i stugan. Skönt!
Jag och Alma åkte ner hit på förmiddagen idag. Jag blev tvungen att stanna när vi kommit halvvägs-att sitta och gasa med högerbenet/foten var väldigt jobbigt idag. Men,som jag skrivit tidigare; ibland får det kosta lite!
Nu visste jag ju att när jag väl kommer fram så väntar lugnet. Här kan jag vila och koppla av på ett helt annat vis än jag kan därhemma. Även om jag vilar lika lång tid där hemma som jag gör här så verkar det som att den vilan jag får här är mer effektiv. Kanske beror det på vardagsstressen...? 
Vad det än beror på så är jag glad att jag har ett sånt här ställe att åka till. Här kan jag ladda batterierna och få må väl under en tid. Det är värt mycket för mig. Så det får kosta!
Denna gången kostar det inte så mycket. Tack vare min lilla paus halvvägs hit så är inte benet lika trött och svagt som det brukar vara efter 10-11 mil i en bil.
Kanske lärde jag mig nånting idag☺️
En kort paus gör så stor skillnad så det är alltid värt att kosta på sig en lite längre resa-tidsmässigt!! 
Hoppas jag minns det nästa gång jag ska ge mig ut på en biltur🚗
Nu ska det bli skönt att sova. Och när jag vaknar imorgon hoppas jag att sommaren kommit tillbaka☀️jag längtar ju så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela