AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

På väg tillbaka.

Publicerad 2019-01-05 22:56:01 i Allmänt,

Ikväll har jag inget särskilt att skriva om. Dagen har varit lugn,det har inte hänt nånting utöver det vanliga. Jag har känt mig lite piggare men inte helt bra. Så jag har definitivt inte ansträngt mig. Jag har bara gjort lite vanliga vardagssysslor i lugnt tempo. 
Jag har inte haft feber idag. Jag har inte haft mer huvudvärk än jag alltid har. Jag har hostat. Dock lite mindre och på ett annat sätt. Det är liksom ännu mer löst och rossligt i bröstet på mig nu,som om allt verkligen lossnat och skramlar runt därinne.
Min mage är orolig. 
Men jag vet ju varför så jag står ut med det.
Även om jag inte känner mig helt frisk så ser jag positivt på alltihop nu. Jag bara vet att det snart är över. Det handlar om några dar. Max.
Jag räknar med en lugn dag imorgon också och sen hoppas jag att jag känner mig piggare. Jag har en viss längtan efter att börja "leva"!! Dvs jag vill "arbeta" här hemma med mina sysslor efter ett schema som jag har inne i mitt huvud. Det har jag inte gjort på länge nu och jag saknar mitt strukturerade liv. Med ordning och reda.
På måndag👍🏼
Ja,i övermorgon! Då börjar jag återigen!
Men nu ska jag sova!
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela