AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Lite variation.

Publicerad 2019-01-03 22:23:44 i Allmänt,

Jag vågar inte vara för kaxig och ropa "faran över" men nog känner jag att jag lämnat den allra nedersta botten nu och sakta sakta börjat min vandring uppåt igen....
Jag har absolut legat i min säng väldigt mycket idag också men jag har även varit uppe och gått lite däremellan. Jag har gått runt och plockat bort lite tomtar och sånt. Jag har rensat lite i våra kylskåp. Där fanns det en hel del som nog stått där något för länge...
Och så har jag lagat lite mat ikväll. 
Lars och Marcus stannade och handlade på väg hem från jobbet och när de kom hem med lite färska varor fick jag sån lust att laga lite mat. 
Men efter det så sa kroppen stopp!
Jag har tillbringat min kväll i min säng med min pump och ett ritblock samt en ljudbok i öronen.
Jag har ingen feber just nu. Jag hostade inte när jag låg och åt och ritade. Men när jag gick upp och fixade till en ny laddning till "frukosten" mm så rörde jag väl till nånting inom mig för nu har jag hostat sen jag la mig igen.
Jag ska alltså helst bara ligga helt still,då retar jag inte upp det där som får mig att hosta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela