AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Go’morron!

Publicerad 2019-01-10 07:12:27 i Allmänt,

Jag har sovit riktigt gott inatt. Jag drömde nånting trevligt när jag väcktes av att lampan i köket tändes... Lars kom ner för att det var morgon. Hur gick det till???
Ska jag hitta nån nackdel med att sova i matrummet så är det väl att jag blir väckt varje morgon när Lars o Marcus ska åka till jobbet. Men jag kan ju unna mig lyxen att ligga kvar i sängen och det är ju ganska skönt...
Jag ser egentligen bara fördelar med att ha min säng i matrummet. Ändå så kan mitt estetiska öga reta sig på det står en säng i ett rum där det inte alls passar att ha en säng...
Det stör.
Det är torsdag idag. Det känns som tisdag... Jag fattar inte vart dagarna tagit vägen. På gott och ont...
Efter natten så har mitt bröst fyllts av slem och skum. Jag kommer att behöva hosta rejält för att det ska lätta upp i bröstet. Jag fasar för det. Det är så fruktansvärt jobbigt att hosta. Och att munnen fylls av hårt och segt skum som jag knappt kan bli av med...
Även om jag tycker att jag håller på att bli frisk så finns det rester kvar som får mig att inse att jag inte är helt frisk än... Det var då en förbannat seg influensa!!
Jag hoppas så innerligt på att allt ska lossna,att jag ska bli pigg på riktigt och att vintern ska vara över!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela