AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Frisk...?? Nja...

Publicerad 2019-01-08 22:29:51 i Allmänt,

Det blev några timmars vila efter min lilla utsvävning på förmiddagen. Jag piggnade inte till förrän efter jag ätit flera timmar senare. Och då kan jag väl knappast påstå att jag blev jättepigg heller.
Jag misstänker att jag inte kommer att bli pigg och frisk på ett bra tag. Eller frisk...det blir jag ju aldrig...jag har ju två obotliga sjukdomar så just "frisk" är ju inget ord man kan associera till mig precis. 
Jag läste nyss på Facebook att en fått influensa för andra gången... Vilket låter lite märkligt med tanke på att de första bekräftade fallen dök upp för bara några veckor sen enligt min läkare...
Men men...jag lär väl få dras med den här hängigheten och tröttheten ett tag. Jag har väl inte de bästa grundförutsättningarna för att återhämta mig snabbt.
Jag orkade åtminstone plocka bort resten av julsakerna och julbelysningen på vår mittenvåning i eftermiddags. Ja jag orkade t.o.m att damma av. Så nu känns det lite fräschare här.
I övrigt så har jag vilat väldigt mycket. Lyssnat på en bok och ritat. Den skönaste avkoppling som finns just nu!
Här kommer bilden jag utlovat:

(null)

En färgglad konstighet ritad med färgade blyertspennor på ett A4-blad. Även denna bild innehåller min lilla specialare😉
Jag har påbörjat en ny ikväll. Jag tror att jag blivit besatt...🤪

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela