AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Födelsedag i pyjamas

Publicerad 2019-01-12 23:59:50 i Allmänt,

Ja... "idag är det min födelsedag"🎵🎶 som Per Gessle sjunger! Och tänka sig; det är min födelsedag,och det är Per Gessles födelsedag.  Just idag. Fast jag tror att han har firat mer än vad jag har. Han fyller ju 60... Jag fyller "bara" 53... 
Dagen har inte inneburit något firande. Jag fick ett blomsterbud. En jättfin bukett som mina barn och min gubbe låg bakom.

(null)
 
Underbara färger🤗
Men annars har jag inte firat. Har varken haft lust eller ork. Jag begriper inte varför jag fortfarande är så trött och hängig. Jag har ingen energi över huvud taget! Är det "bara" sviterna efter influensan som hänger kvar eller beror det på nånting annat...? Jag vet inte... Jag är innerligt trött på att aldrig må bra. 
Jag har tillbringat min dag i soffan. Jag har inte ens orkat rita. Varken nån illustration eller nån färgglad krumelurbild. 
Förutom att jag blivit uppvaktad på sociala medier idag (det är ju fantastiskt med Facebook-vänner ifrån när och fjärran ser att man fyller år och hör av sig med ett "grattis"! Det gör åtminstone mig lite glad och varm om hjärtat!)
Ja förutom det så har jag fått en hel del sms och några samtal. Det som värmer lite extra är ett samtal från en vän ifrån förr,närmare bestämt 40 år tillbaka-jag var 13 och hon var 12,vi blev bästa kompisar och var oskiljaktiga! Ljuva minnen kom upp till ytan🥰
Jag har haft en fin födelsedag. Lugn och skön. Men nu är den över...
23:59...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela