AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

En helt ok söndag. Faktiskt!!

Publicerad 2019-01-13 22:38:12 i Allmänt,

Nu ligger jag i min säng och har stoppat mina lurar i öronen. Från en Spotifylista spelar jag ett stycke klassisk musik på hög volym. 
Jag trodde väl aldrig att jag skulle säga såhär men jag störs av TVn... Lars sitter kvar i soffan och kollar på eftersnacket till handbollen. Och jag tycker det är extremt irriterande att höra dem mala på... Jag kan inte koppla bort det. Det gör mig förbannad! Jag har ALDRIG haft ont av ljud eller ljus omkring mig när jag ska sova eller läsa eller som nu; blogga. Jag har haft väldigt lätt att koppla bort sånt som händer runtomkring. Varför jag inte har det nu längre vet jag inte...det förvånar mig.
Och gör mig irriterad.
Det har varit en styrka att kunna gå och lägga sig trots att det både varit ljus och ljud runt mig. Jag har känt mig tillräckligt trygg för att kunna koppla av och somna ändå.
Kanske beror det på att jag just ska blogga. Att höra folk prata samtidigt som man själv ska formulera sig skriftligt blir lite förvirrande.
Kanske beror det även på min nyfikenhet...
Idag har jag varit lite pigg faktiskt. Jag stack iväg och handlade på förmiddagen. När jag ändå var på Willys i Gislaved stack jag in på Elgiganten och köpte mig ett nytt fodral till min mobil. Jag använder mig alltid av ett sånt fodral med plats för tre olika kort; jag har bankomatkortet,körkortet och Icakortet i mitt fodral. Det är dem jag använder mig utav mest. Mitt gamla fodral höll knappt ihop,det hängde slamsor av lädret... 
Efter min shopping kunde jag laga lite lunch till mina grabbar! Och efter det har jag mest tagit det lugnt. Jag har suttit i soffan när Lars har tittat på Vinterstudion (IGEN!!) och målat. Idag blev jag klar med den här:

(null)

Ännu en färgglad blyertsteckning som innehåller en dold grejsimojs bland alla krumelurer.
Jag fick ett litet ryck återigen lite senare; jag tog ett rejält tag om köket! Jag röjde undan en massa småskit som blivit kvar,jag torkade och putsade!
Så ikväll tycker jag att jag har anledning att vara lite smånöjd med mig själv. Det är en känsla som jag inte är bortskämd med men som jag gärna skulle känna lite oftare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela