AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Det ljusnar...

Publicerad 2019-01-07 22:21:01 i Allmänt,

Jag tycker redan man märker att det blivit lite ljusare ute. Det blir inte så mörkt så tidigt... Eller är det bara inbillning? Idag har det varit väldigt grått så det kanske bara var viljan som kände av en viss ljusning... Nu är det riktigt ruskigt regnväder utanför fönstret. Men det är ju för väl att det inte är snö!
Hellre 5 plusgrader och ösregn än allt som har med snö och kyla att göra!
Inte nog med att det ljusnar lite om dagarna,jag tycker nog att jag känt mig ytterligare lite friskare idag. Jag har varit ganska aktiv faktiskt. Jag har plockat undan julsaker. Sorterat lite. Fixat och donat. Och under tiden har jag lyssnat på en bok. Allt blir så mycket trevligare och roligare när man har sällskap av nån som läser för en. 
Mitt på dagen låg jag och åt länge. Under tiden målade jag ännu en bild. Den har jag glömt ta kort på. Jag fixar det imorgon.
Och jag avslutade dagen med lite kökspyssel innan det var dags för kvällsmat i soffan!
Jag är väldigt trött och sliten,har lite huvudvärk men känner mig ändå ganska nöjd med dagen. Jag har haft några rejäla,och ganska otäcka,hostattacker men jag börjar väl bli van... Jag får inte panik och dödsångest längre. Inte lika lätt åtminstone.
Så jodå,denna måndag kan jag känna mig relativt nöjd med. Det känns skönt. Jag behövde en sån här dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela