AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Det som började så bra...

Publicerad 2019-02-28 22:30:06 i Allmänt,

Jag fick nog nån slags energi av gårdagens friska luft trots att jag däckade efteråt. Efter min frukost idag så tog jag en svängom med dammsugaren. Det behövdes...här blir väldigt dammigt när jag har sängen härnere nu. Sängkläder dammar ju ner så förskräckligt.
Jag gick ett varv med trasan och torkade lite här o där,plockade undan lite och fixade. Lite lagom jobb. Tyckte jag....
Men inte min kropp!
Den protesterade vilt! Och tvingade mig i säng! Sen låg jag i sängen hela eftermiddagen och mådde så jäkla dåligt!! Det blev som igår ungefär,jag kände mig riktigt sjuk. Huvudet värkte. Och i kroppen kändes det tungt och det var som att det värkte och molde på nåt mysko sätt. Det var nästan som när man har influensa,hela kroppen kändes bara sjuk...
Magen var också i uppror,hade mest ont men mådde även lite illa.
Det fanns bara ett läge. Viloläge!
Jag ryckte upp mig litegrann men har inte känt mig helt hundra ikväll heller. Jag har känt mig sjuk helt enkelt.
Mådde som bäst strax innan det var dags att gå och lägga mig nu. Men tvingar mig att ligga  här nu,ska sova strax.
Förhoppningsvis åker vi ner till stugan imorgon. Lars ska gå på nån mc-mässa tror jag. Då stannar jag i stugan och har det skönt. Hoppas bara att den här sjukdomskänslan går över innan dess. 
Om jag sover så hjälper det nog😴
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela