AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Illustration 12/9

Publicerad 2018-09-12 08:25:34 i Allmänt,

Jag fortsatte med mina,för mig!,meningsfulla men osynliga "arbeten" igår. "Arbeten" som passar min svaga kropp och inte sliter ut mig fullständigt. 
Jag stod vid köksön och rensade i lådorna i den samt sorterade alla recept jag sparat på genom åren...jag som inte ens lagar mat efter recept...

(null)

Det var ett trevligt "arbete" som kändes skönt som motvikt till allt liggande. Jag tror ju på att variera sina arbetsställningar. Fast jag ska ju undvika att sitta för mycket. Det är verkligen inte skönt för mina svaga muskler.
Men att skifta mellan att stå och ligga när jag rensar och sorterar fungerar väldigt bra👍🏼
Skönt när man hittar den där balansen.

Kommentarer

Postat av: Lena i Göteborg

Publicerad 2018-09-12 09:26:06

Hej!
Visst är det en härlig känsla när man rensat även bland saker som inte syns! Men det känns bättre, och att slänga saker som är gamla, trasiga och inte används är gott! Jag har aldrig haft så rent i mina lådor sedan jag blev hemma på heltid, även om jag aldrig varit en slarver. När andra saker som sjukdom gör livet kaotiskt är det balsam med en omgivning som är överkomlig
Hälsningar Lena

Svar: Hej Lena! Ja det är en skön känsla. Man känner sig så nöjd och liksom ”duktig”.
Härligt!
Kram
Ursula Rollbert

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela