AttLevaMedIBM.blogg.se

Jag heter Ursula Rollbert. Jag har drabbats av en obotlig muskelsjukdom som heter inklusionskroppsmyosit (IBM). Min blogg ska handla om hur det känns att leva med en obotlig sjukdom.

Go’kväll.

Publicerad 2018-09-15 22:48:18 i Allmänt,

Nu har jag lagt mig. Är jättetrött och sliten i min arma kropp! 
Men är ändå ganska nöjd med min insats idag. Jag har tillbringat mycket tid i källaren. Där har jag städat,rensat,sorterat,vikt tvätt och pysslat. Samtidigt har jag lyssnat på en bok på mobilen. Det gör "arbetet" så mycket roligare. 
Lars och Marcus har flängt runt med släpkärran idag! De började med att åka till Ebba i Göteborg och ta med hennes säng och lite andra möbler hem. Hon håller på att bli sambo så då behöver hon rensa ut lite. 
De åkte ner till Halmstad ifrån Göteborg. Där hämtade de min kära tRULLsa!!
När de kom hem var jag bara tvungen att köra en liten runda med henne. Jag har ju saknat henne...
Men därefter tog det stopp.
Resten av dagen/kvällen tillbringade jag i soffan. Med vissa små korta avbrott för matlagning och sånt.
Jag ritade en liten illustration av min dag.

(null)

Att stå i tvättstugan och pyssla med tvätt och sånt är ganska trevligt tycker jag. Särskilt när man lyssnar på en bok samtidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela